fredag den 3. maj 2019

6. Studiedag / Undervisning, 01.05.19 - Præfasen

Erik Lerdahl:

Arbejder i et kontinium mellem Abstrakt <-----------------------> Konkret  i udviklingen af produkter/koncepter.

Det er en tidskrævende proces, da tiden sikrer, at vi ikke gør noget der allerede er gjort eller ikke er hensigtsmæssig ift. rammerne.

Idefasen --> kerneprocessen består i at nå frem til så mange ideer som overhovedet muligt, før der sorteres.

Men det er også vigtigt at opstille en ramme for kreative processer, når man går videre fra idéfasen.


Geert: Forskningen viser, at vi får de bedste ideer når der er tale om tankeflugt.

Åbne - samle - lukke processerne

Input til entrepreniøriel undervisning

--> Et greb der kan bruges er at lave korte pitch med tidsintervaller, hvor der gives konkrete opgaver, så alle kommer til orde.



Hvilken vision, problemstilling eller udfordring ift. at udvikle entreprenørskabsundervisning kunne du tænke dig at fokusere på?
Hvordan får jeg eleverne til at forstå vigtigheden af refleksion = bl.a portfolio ?
- Hvordan kan jeg motivere eleverne til at fokusere mere på egen sundhed ?

’Practise what you preach’

- Hvordan kan eleverne motiveres til at kaste sig ud på ’dybt vand’ (få øget ’Self-efficay’), finde modet til at fejle :

F- fejl
E – er
J- Justerbar
L-læring

- Hvordan kan eleverne se værdien i gentagelse?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar