Erik Lerdahl:
Arbejder i et kontinium mellem Abstrakt <-----------------------> Konkret i udviklingen af produkter/koncepter.
Det er en tidskrævende proces, da tiden sikrer, at vi ikke gør noget der allerede er gjort eller ikke er hensigtsmæssig ift. rammerne.
Idefasen --> kerneprocessen består i at nå frem til så mange ideer som overhovedet muligt, før der sorteres.
Men det er også vigtigt at opstille en ramme for kreative processer, når man går videre fra idéfasen.
Geert: Forskningen viser, at vi får de bedste ideer når der er tale om tankeflugt.
Åbne - samle - lukke processerne
Input til entrepreniøriel undervisning
--> Et greb der kan bruges er at lave korte pitch med tidsintervaller, hvor der gives konkrete opgaver, så alle kommer til orde.
Hvilken
vision, problemstilling eller udfordring ift. at udvikle
entreprenørskabsundervisning kunne du tænke dig at fokusere på?
- Hvordan får jeg eleverne til at forstå
vigtigheden af refleksion = bl.a portfolio ?
- Hvordan kan jeg motivere eleverne til at
fokusere mere på egen sundhed ?
’Practise what you preach’
- Hvordan kan eleverne motiveres til at kaste sig
ud på ’dybt vand’ (få øget ’Self-efficay’), finde modet til at fejle :
F- fejl
E – er
J- Justerbar
L-læring
- Hvordan kan eleverne se værdien i gentagelse?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar