søndag den 28. april 2019

4. studiedag - 26.04.19 -"Kreativ problemløsning og praktisk idéudvikling"

Læsning: kap. 2-3-4-5 i Ole Striim "Kreativ problemløsning og praktisk idéudvikling".

Noter: 

Resumé af den kreative proces: 

1. Først finder vi ud af, hvad vi søger efter --> Fokusering
2. Dernæst får vi en masse ideer --> Idéskabelse
3. Af disse idéer udvælger vi de mest interessante --> Sammenfatning
4. Dem forbedrer vi så godt som muligt --> Idéudvikling
5. Til sidst vælger vi den idé, vi vil bruge --> Idévurdering

Opgave: 

Tegn en tegning og læg op på bloggen! 

I udgangspunktet vil jeg betegne mig selv som ganske kreativ... men jeg er helt fuldstændig blank, når jeg bliver bedt om at tegne en tegning! Jeg får overhovedet ingen associationer .


Havde jeg derimod fået stillet en kreativ opgave som lød på, at jeg skulle producere en ret af alt godt fra køleskabet, så ville det ikke være noget problem.


Jeg tænker jeg måske blokerer, da jeg på ingen måde har tegne talenter! Så det er vel en blanding af  'Kritik og skepsis' og 'Vane og gamle tankemønstre'. Jeg vender tilbage med et 'kreativt værk' inden længe!


Voila - forår i fuldt flor:-) Det var hvad der kom til mig, da jeg kiggede ud af vinduet og blev mødt af den smukkest grønne bøgehæk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar