10. Studiedag (undervisning) - 20.05.19m, Analyse & refleksion
Funktionsgrupper: Amjad, Casper og Marianne
22/5: Vi skal opsamle til 'Rød tråd' der skal præsenteres fredag d. 24/5
24/5: Aktivitet
Analyse = at bryde ned fra helhed til delelementer (kan der identificeres mønstre?)
Refleksion
Schön : 'Refleksion i handling' = der sker en refleksion i et splitsekund i handlingen
Geert:
To forskellige tilgange til refleksion; Individuelt kontra socialkonstruktivistisk (mødet med andre og konteksten eller udgangspunkt heri. Det er verden omkring os og samspillet med den).
'Kolb' : Se hans læringscirkel : Konkret handling/erfaring --> Observaton/reflektion/analyse --> Abstraktion/generalisering --> Nye handlinger på baggrund af det lærte --> Konkret handling/erfaring o.s.v
Geert: Husk at det ikke altid er en undervisers fortjeneste, at undervisningen lykkes. Det kan også ske 'på trods'!
SPØRGEHJULET (Tomm, K)
Et analyseredskab, hvor hjulet skal følges slavisk . Det kan anvendes til at blive skarpere på hvordan det også kunne være gjort.
ØVELSE:
En af gruppens medlemmer fortæller om sit eksperiment. Med udgangspunkt i 'spørgehjulet' stiller resten af holdet spørgsmål .
En interessant øvelse, hvor det generelt viste sig at være svært at følge hjulet og holde sig til rammen.
Jeg var én af dem der fortalte om mit eksperiment og det blev tydeligt for mig, hvor forskellige vores faglige rammer er. Jeg fik også en række gode input, som gav anledning til reflektion.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar