fredag den 7. juni 2019

17. studiedag (undervisning) 7/6

7 1/2 minuts oplæg
15 mins. dialog

- Eksamen handler om, hvordan vi som undervisere evner at reflektere over didaktikken.

- Casen udgør :

- indledning, hvor det beskrives hvorfor man har valgt at 
konkret og tydelig beskrivelse af hele det entrepreriønelle forløb

- Hvilke udfordringer er opstået?

- Uddrag fra Fokusgruppe interviewet kan bekræfte /understøtte min tese/antagelse om, at forløbet bidrager til elevernes entrepriørinelle kompetencer.

- Kan casen udformes som power point præsentation?

- Det skal tydeliggøres hvor de 4 dimensioner er indtænkt

- Der zoomes ind på et eksperiment, beskriv også de refleksioner undervisningen har medført og hvilke ændringer jeg tænker ind i fremtidige forløb

- Der skal ikke være fokus på teorien i casebeskrivelsen, men der kan afslutningsvist nævnes hvilke modeller / teorier der er taget udgangspunkt i og hvorfor.

HUSK: Self - efficacy

- Til den mundtlige eksamen uddybes de didaktiske overvejelser ift. at imødese de udfordringer vi tøder på i forløbet.

- Perspektiver på fremtidige forløb:

Helhedsorienteret -->  samarbejde med grundfagslærerne (eks. opskrift/artikel i dansk om projektet)

Forhold dig til organisationens entrepriørinelle kultur og i hvor stor grad rammerne  understøtter dit forløb

- Kobling mellem teori og praksis skal tydeliggøres

- Hvorfor gør vi som vi gør? Skal understøttes af teori

- Praksis er blevet bekræftet gennem den teori der er gennemgået på forløbet.

- Se på praksis med teoretiske briller

- Vi skal demonstrere, at vi handler på baggrund af viden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar