17. studiedag (undervisning) 7/6
7 1/2 minuts oplæg
15 mins. dialog
- Eksamen handler om, hvordan vi som undervisere evner at reflektere over didaktikken.
- Casen udgør :
- indledning, hvor det beskrives hvorfor man har valgt at
konkret og tydelig beskrivelse af hele det entrepreriønelle forløb
- Hvilke udfordringer er opstået?
- Uddrag fra Fokusgruppe interviewet kan bekræfte /understøtte min tese/antagelse om, at forløbet bidrager til elevernes entrepriørinelle kompetencer.
- Kan casen udformes som power point præsentation?
- Det skal tydeliggøres hvor de 4 dimensioner er indtænkt
- Der zoomes ind på et eksperiment, beskriv også de refleksioner undervisningen har medført og hvilke ændringer jeg tænker ind i fremtidige forløb
- Der skal ikke være fokus på teorien i casebeskrivelsen, men der kan afslutningsvist nævnes hvilke modeller / teorier der er taget udgangspunkt i og hvorfor.
HUSK: Self - efficacy
- Til den mundtlige eksamen uddybes de didaktiske overvejelser ift. at imødese de udfordringer vi tøder på i forløbet.
- Perspektiver på fremtidige forløb:
Helhedsorienteret --> samarbejde med grundfagslærerne (eks. opskrift/artikel i dansk om projektet)
Forhold dig til organisationens entrepriørinelle kultur og i hvor stor grad rammerne understøtter dit forløb
- Kobling mellem teori og praksis skal tydeliggøres
- Hvorfor gør vi som vi gør? Skal understøttes af teori
- Praksis er blevet bekræftet gennem den teori der er gennemgået på forløbet.
- Se på praksis med teoretiske briller
- Vi skal demonstrere, at vi handler på baggrund af viden
Ingen kommentarer:
Send en kommentar